زائران اعدام شده در عربستان

(مدت زمان لازم جهت مطالعه: 1 دقیقه)

آمار واقعي زائران اعدام شده در عربستان چقدر است ؟
سرزمين نور قريب به دو نيم قرن است كه آفت زده و تفكر باطل وهابيت آن را آلوده كرده و مكان امن زمين به وادي وحشت و ترس تبديل گرديده . تفكري كه هر مخالفي را به اتهام كفر و شرك مي كشند تا به رغم باطل خويش توحيد را در جهان مستقر كنند با حاكميت در عرصه سياسي و قدرت در عربستان كه يك قرن بيشتر ازآن نمي گذرد.

كشتار و اتهامات به صورت تروريست دولتي رخ نموده است و حرمين شريفين كه از آن تمام مسلمين است در حصار اين گروه باطل در آمده و حج و عمره اي كه

آئين و باورهای وهابيت

(مدت زمان لازم جهت مطالعه: 1 دقیقه)

آئين وهابيت، هر چند به ظاهر زائيده انديشه محمد بن عبدالوهاب) 1206- 1115 هجرى قمرى) نجدى است، ولى ريشه هاى آن مربوط به احمد بن عبدالحليم معروف به ابن تيميه شامى است، كه در سال 728 در زندان دمشق درگذشت، و نوشته هاى اين شخص، اساس معتقدات وهابيان را تشكيل مى دهد. وقتى ابن تيميه آراء و عقائد خود را درباره زيارت قبر پيامبر و مسافرت براى آن آشكار ساخت، و آن را حرام اعلام نمود، از طرف علما و دانشمندان اهل سنت مصرو شام، آراء او مورد نقد قرار گرفت و كتابهاى ارزشمندى در رد وى نوشته شد، كه قسمت مهم آنها

تاریخچه وهابیت

(مدت زمان لازم جهت مطالعه: 1 دقیقه)

در ایام ساطنت سلطان سلیم سوم، یعنی در سالهای 1204 تا 1222، حوادث و آشوب های فراوانی پیش آمد. یکی از این فتنه ها، پیدایش فرقه وهابیت بود که در حجاز رخ داد. آغاز فتنه و آشوب وهابیت از زمان درگیری و کشتار بین سران این فرقه و مولا شریف غالب بن مساعد، آغاز شد. این حوادث در سال 1205 ه. ش و در زمان پادشاهی سلطان سلیم سوم، پسر سلطان مصطفی وقوع یافت. البته ظهور این فرقه، سال ها قبل از این درگیری ها بود.
محمد بن عبدالوهاب در سال 1111 هجری قمری در یکی از روستاهای نجد به دنیا آمد. او در آغاز از طلاب

ابن‌ تيميّه‌ كه‌ بود و چه‌ كرد؟

(مدت زمان لازم جهت مطالعه: 1 دقیقه)

دو قرائت‌ ار ابن‌ تيميّه‌! 17-1- به‌ رغم‌ گرايشهاي‌ عميق‌ واپس‌گرايانه‌، برخي‌ ابن‌ تيميّه‌ را از چهره‌هاي‌ كلامي‌ و فلسفي‌ بزرگ‌ اسلام‌ مي‌دانند. گفته‌ شده‌ است‌ كه‌ برخي‌ از تاريخ‌نگاران‌ عرب‌ و به‌ ويژه‌ آنان‌ كه‌ با مراكز وهابي‌ در عربستان‌ سعودي‌ مناسباتي‌ دارند، مي‌كوشند ابن‌ تيميّه‌ (و به‌ طور كلي‌ نوحنبليان‌ و اهل‌ ظاهر) را واجد نقشي‌ مثبت‌ معرفي‌ كنند در حالي‌ كه‌ اكثراً به‌ خاطر اينكه‌ در جهت‌ توقف‌ انديشه‌ و تفكر و بنيادگذاري‌ گرايشهاي‌ اگماتيسي‌ در جهان‌ اسلام‌ (نظير وهابيت‌) حركت‌

کفر من انکر السنة

(مدت زمان لازم جهت مطالعه: 1 دقیقه)

علماي إسلام در قديم و جديد اتفاق كرده اند كه أصول و أساس معتبر در إثبات احكام شرعي و بيان حلال و حرام در درجهء أول قرآن كتاب خدا است كه: )لاَ يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِن بَيْنِ يَدَيْهِ وَلاَ مِنْ خَلْفِهِ(42)(. [فصلت].

[باطل از هيچ سمت و سو در آن راه نمى يابد].

سپس سنت رسول الله (ص) كه از هوي و هوس صحبت نمى كند، بلكه وحي است كه خداوند بر او نازل فرموده است.
سپس إجماع علماي أمت إسلامي است.
و دلايل در اينمورد بسيار زياد است بطوريكه نمى توان آنها را در حصر و شمار آورد، بعضي از اين

حمله وهابيها به نجف اشرف

(مدت زمان لازم جهت مطالعه: 1 دقیقه)

سعود بن عبد العزيز، در سال‏ 1216 كه كربلا را قتل عام كردند و به جنايات بى‏سابقه‏اى مرتكب شدند، متوجه نجف اشرف گرديدند. اين حادثه را مؤلف كتاب 2«ماضى‏النجف و حاضرها» از قول كسى كه خود شاهد بوده، چنين نقل مى‏كند: سعود به نجف هجوم آورد و آن را محاصره كرد، دو طرف شروع به تيراندازى نمودند از مردم نجف پنج تن كه يكى از آنان عموى من سيد على حسينى مشهور به «براقى‏» بود، به قتل رسيدند، اهل نجف چون از اعمال و رفتار وهابيان در كربلا و مكه و مدينه آگاه بودند، سخت در اضطراب و نگرانى به سر مى‏بردند، زنان چه

تاریخ پیدایش وهابیت

(مدت زمان لازم جهت مطالعه: 1 دقیقه)

آغاز دعوت وهابيان در ديار نجد، به سال 1157 ق برمى گردد; زمانى كه محمد بن عبدالوهاب (1115 ـ 1206 ق) حركت تبليغى خويش را در مبارزه با آنچه آن را شرك مى ناميد، آغاز كرد. وى براى توسعه دعوت خود به دِرْعيه رفت و با دادن دستِ اتحاد با محمد بن سعود (م 1179 ق)، حاكم اين شهر، راه را براى پيروزيهاى بعدى دعوت وهابى هموار كرد. حركت مزبور ابتدا منطقه نجد را تحت پوشش قرار داد. سپس در پى نبردها و خونريزيهاى فراوان، بر سواحل خليج فارس و تمامى منطقه حجاز (مكه و مدينه) سلطه پيدا كرد.دعوت وهابى دو مرحله دارد

تخریب قبور بقیع

(مدت زمان لازم جهت مطالعه: 1 دقیقه)

تا به حال نام يوم الهدم را شنيده ايد ؟ يوم الهدم يعني روز ويران کردن .
در هشتم شوال سال 1344 هجري قمري پس از اشغال مکه ، وهابيان به سرکردگي عبدالعزيزبن سعود روي به مدينه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر ، سرانجام آن را اشغال نموده ، مأمورين عثماني را بيرون کردند و به تخريب قبور ائمه بقيع و ديگر قبور هم چنين قبر ابراهيم فرزند پيامبر اکرم – صلي الله عليه و آله و سلم – قبور زنان آن حضرت ، قبر ام البنين مادر حضرت اباالفضل العباس – عليه السلام – و قبر عبدالله پدر پيامبر و اسماعيل فرزند

X